منذ أيام قليلة، أعلن الفنان المصري أحمد_السعدني، انسحابه من مسلسل (كله بالحب)، الذي كان يشارك في بطولته أمام الفنانة المصرية زينة.

اليوم أعلن أحد المواقع الإخبارية في مصر، خبر تراجع السعدني عن الانسحاب، وعودته مجدداً للتصوير، وهو ما نفاه الفنان بشكل سريع، وكتب:

(خبر غير صحيح من موقع صحفي كبير ارجو تحري الدقه وشكراً).

كان أحمد انسحب من المسلسل قبل بداية شهر_رمضان، وقال: (اعلن بشكل رسمي انسحابي من المسلسل (المهزله) وتقدمي بشكوي رسميه للنقيب الدكتور اشرف ذكي ضد شركة الانتاج للخرق الواضح للعقد الموقع مع الشركة متمسكاً بكافة حقوقي الماديه واسف للازعاج مره اخري ورمضان كريم).

اضاف: (الحقيقة انا عمري ما عملت مشكله في شغلي وعمري ما اختلفت مع زمايلي انما انا اللي بيحصل معايا في المسلسل اللي شغال فيه 24 ساعه مبروحش بيتنا عشان يلحق العرض والواحد ساكت وبيعدي بلاوي عشان الزنقة والظروف).

وتابع: (انا متربي في ستوديوهات كبرنا انا واللي زيي اللي كان بيتقال عليهم ابناء الفنانين كانها شتيمة علي احترام مهنتنا مواعيدنا ومذاكرتنا وتحضيرنا للشغل احترامنا للكلمه قبل العقد).

إقرأ: أحمد السعدني مع والدته لأول مرة بالبيجاما!

استكمل: (للاسف شركة الانتاج ملتزمتش معايا باتفاقهم اللي على اساسه وافقت اشتغل وكان شرط اساسي لقبولي الشغل معاهم و الحقيقه اول مره اشوف تصميم دعايه عمل فني من افيشات و برومو بتعمله زميله في العمل طول عمري كنت فاكرها من اختصاص شركة الانتاج الحقيقه).

اختتم حديثه: (أنا ضهري في الحيط اكمل واقبل بالعبث ده عشان باقي الزملا الفنانين و الفنيين المشاركين في العمل اللي ملهمش ذنب والا اقعد في بيتنا واكتفي باللي صورته واطلب من النقابه تجيبلي حقوقي الماديه وفي كل الاحوال انا بعتذر لاي شخص بيحبني عن تواجدي في هذا العمل لان الحقيقة اللي بيحصل ده مهزله).

Copy URL to clipboard
24 أكتوبر 2021
11:00
آخر إحصاءات حالات كورونا في الوطن العربي
  إقرأ المزيد


























شارك الموضوع

Copy URL to clipboard

ابلغ عن خطأ

لقد تم إرسال رسالتك بنجاح

نسخ إلى الحافظة