فجر اليوم، انتشرت شائعة رخيصة عن رحيل الممثلة المصرية دلال_عبد_العزيز متأثرة بمضاعفات فيروس_كورونا بعد معاناة لفترة في المستشفى.

ضجّت مواقع التواصل بالخبر، وتناقلته الأغلبية دون التأكد من صحّة ما نُشر.

اقرأ: دلال عبد العزيز بخير ولم تمت

عائلة دلال لم تصمت أمام هذه الشائعة غير الأخلاقية، وهاجموا المواقع التي ساهمت بنشر الخبر دون العودة لها.

الممثل المصري حسن_الرداد كان أول من نفى الخبر بغضبٍ، وسأل من تداول الخبر ماذا كان ليحصل بعائلة دلال لو لم تكن في المستشفى وقرأت الخبر؟

اقرأ: دلال عبد العزيز: طيبة سمير غانم ستنجيه من المرض

وكتب: (‏يا ريت المواقع الصحفية اللى بيكتبوا اى اخبار عشان يعملوا نسب مشاهدة ارحمونا شوية و راعوا مشاعر الناس و عيب على المواقع الكبيرة اللى تناقلت الخبر و اللى اصبحت بالنسبة لى صحافة صفراء ليس لها قيمة، فالخبر المنشور عن حماتى ⁧‫#دلال_عبد_العزيز‬⁩ غير صحيح)

اقرأ: يسرا تتحدث عن سمير غانم ودلال عبد العزيز والجمهور لا يصدقها

وأضاف حسن: (بالنسبة للمواقع الصفراء الرخيصة اللى كتبت اخبار غير صحيحة عن حماتى #دلال_عبد_العزيز، يا ريت تحترموا نفسكم شوية. اللى بينزل اخبار غير صحيحة تخص حياة انسان عشان يعمل ترند على موقع يبقى واحد مش محترم ولا يحترم المهنة بتاعته اللي الف باء فيها وجوب تحرى الدقة.احنا بقالنا شهور فى المستشفى وكلنا متواجدين مع حماتى و قاعدين قدامها ٢٤ ساعة رامى وإيمى ودنيا وانا وفجاة يجيلنا سيل مكالمات ورسائل من كل اهلنا وحبايبنا بيطمنوا)

وتابع: (حقيقي عايز اسال اللى كتب الخبر لو حد فينا كان بعيد وسمع الخبر ده حضرتك متخيل كان ممكن يحس بإيه او ممكن يحصل له ايه على ما يتاكد ان الخبر مش مظبوط؟ مش هقولك يا ريت يحصل فيك نفس الموقف عشان تعرف المصيبة)

Copy URL to clipboard
20 مايو 2022
11:00
آخر إحصاءات حالات كورونا في الوطن العربي
  إقرأ المزيد


























شارك الموضوع

Copy URL to clipboard

ابلغ عن خطأ

لقد تم إرسال رسالتك بنجاح

نسخ إلى الحافظة

أدخل رقم الهاتف أو بريدك الإلكتروني للإطلاع على آخر الأخبار