اعلنت المذيعة المصرية أسما ابنة النجم شريف_منير، انفصالها عن زوجها الممثل محمود حجازي، الشهر الماضي، بعد زواج دام عامين وقصة حب طويلة تخطت الخمس أعوام.

إقرأ: ابنة شريف منير تنفي طلاقها باللهجة المغربية! – صورة

أسما فاجأت الجميع، حين نشرت مقطع فيديو ظهرت فيه حزينة تبكي في غرفتها، واعترفت بشجاعة إنها مرت بفترة حزن كبير، بعد رحيل طليقها عنها.

كتبت أسما في تعليقها على الفيديو: (خليكي قوية..متعيطيش..امسكي نفسك…كفاية نكد لازم تباني قوية، مش بحب ابين ضعفي لحد، امسحي دموعك…ديماً لازم نبين احاسيس غير اللي جوانا عشان نبان اقوي و محدش يستغل ضعفنا، مع ان العياط فرج، و بيخلص الروح من المشاعر السلبية، بعديها الواحد بيحس براحة، بيقلل من الضغط النفسي، لما تحسوا انكم عايزين تعيطوا متمسكوش نفسكم، انا صورت نفسي عشان ارجع للوقت ده و احمد ربنا وقت الفرج).

تابعت: (ربنا انعم علينا بنعمة النسيان، وقت الزعل بنكون حسين انها النهاية لكل حاجة حلوه..ان مع العسر يسرا، دايماً بعد فترة صعبة ربنا بيسهلها من عنده، عالم بعباده و رحيم علينا، لازم نحترم مشاعرنا و نعيش كل لحظة و نتعلم منها و نقدرها. كل حاجة بتهونو بتبقي احسن، اي حد زعلان دلوقتي انا بقلك اهو اللي جاي والله احسن و الوقت الوحش هيعدي بس افتكروا تحمدوا ربنا ساعتها و علي طول، و بجد الاستغفار لهسحر رهيب حقيقي بيريح، بحبكم و والله اللي جاي كله خير من عند ربنا، بكرة قريب).

بدأت العلاقة بين الثنائي بصداقة لمدة 4 أعوام، إذ قال محمود حجازي، عن أسما شريف مينر، «هي واحدة من أقرب أصدقائي، أروها قليلا من الحب فهي تستحقه، فهي خبيرة مكياج وملهمة، من نجاح لآخر صديقتي».

إقرأ: أسما شريف منير بلا مساحيق وزوجها يحبها هكذا!

وكانت أعلنت أسما، خطبتها من الفنان محمود حجازي، من خلال نشر صورة مجمعة بينهما، وأرفقت تعليقًا قالت خلاله:«طيب إحنا قرينا الفاتحة، وإن شاء الله لما نتخطب هنقولكوا، عامة يعني بحبك».

ونشر حجازي عبر حسابه صورة تجمعه بأسما، وعلق عليها :« إن شاء الله هنحقق كل اللي بنحلم بيه.. بحبك».

وكانت احتفلت أسما، ابنة الممثل شريف منير، في أكتوبر عام 2017، بخطبتها على الممثل محمود حجازي، في حفل عائلي بسيط، ونشرت، عبر صفحتها، صوراً لهما أثناء ارتداء خاتم الخطبة، وظهرت بإطلالة رسمية مُرتدية جاكيت أبيض مع وضع تاج على شكل فراشة فوق رأسها.

وكان الثنائي احتفلا بزواجهما دون الإعلان عنه، الأمر الذي فاجأ العديد من جماهيرهم، ونشر المصور حسام عبدالقادر، لقطات فوتوجرافية من حفل زفاف حجازي وأسما شريف منير.

وظهرت العروس بفستان أبيض واسع، تميز بكونه منقوشًا ومزينًا بحزام متوسط الحجم من توقيع دار الأزياء العربية غبريال وليلى.

Copy URL to clipboard


























شارك الموضوع

Copy URL to clipboard

ابلغ عن خطأ

لقد تم إرسال رسالتك بنجاح

نسخ إلى الحافظة

أدخل رقم الهاتف أو بريدك الإلكتروني للإطلاع على آخر الأخبار