وجهت المذيعة المصرية ريهام سعيد، رسالة إلى المنتج المصري تامر مرسي صاحب شركة (سينرجي) التي تتولى انتاج أغلب الأعمال الفنية في مصر.

ريهام اشادت بجهودات مرسي وكتبت: (تامر مرسي اشتغلت معاه واختلفنا كتير ومكنتش أعرف إن كل الجبل ده شايله علي أكتافه).

تابعت: (الراجل ده لازم نقدم له كل التحية لأن هو اللي أنتج كل المسلسلات اللي إنتوا معجبين بيها دلوقتي وحديثكوا طول الوقت عنها، ركزنا في الممثلين والمخرجين ونسينا إن من غير إنتاج محترم بيختار أعمال محترمة وبيقدم كل الأدوات للممثلين والمخرجين عشان يبدعوا و يقدموا لنا اللي احنا شايفينه دلوقتي، صور وأنتج وعرض في وقت عصيب وكان بيطالب إنه يوقف تصوير عشان التجمعات).

أردفت: (صمم والناس كلها عرضت حياتها للخطر لإسعادكوا، تخيلوا وسط الزهق ده مفيش مسلسلات أو مفيش مسلسلات تشد وقيمة كان نفسيتنا هانكون إزاي؟ أيوه هو شهر عبادة لكن بعد ما نتعبد الوقت اللي كنا بنتزاور فيه وبنشتغل فيه وبنخرج فيه كان هايتملي إزاي؟ تامر مرسي وراه جهاز محترم ودولة محترمة وراه ساعدته كتير على إتمام المهمة من أصغر عامل في اللوكشن لمديرين إنتاج لملابس وماكياج وإضاءة شكرا).

اختتمت: (بقول من قلبي شكرا و بقول ان هناك جندي مجهول اسمه الأستاذ تامر مرسي يجب كل فنان تألق السنه دي يقول له شكرا وواجب علينا كلنا نقولك شكرا على المجهود الجبار وشكرا على احترام عقولنا وشكرا على انك كنت عامل مساعد إن نفسيتنا ماتتعبش، مصر بتنتج وبتحاول تعيش طبيعي في أوحش الظروف، تحيا مصر.. معلومة أنا قررت أشتغل بره مصر وهاتكون عودتي قوية جدا باذن الله تعالي).

Copy URL to clipboard


























شارك الموضوع

Copy URL to clipboard

ابلغ عن خطأ

لقد تم إرسال رسالتك بنجاح

نسخ إلى الحافظة

أدخل رقم الهاتف أو بريدك الإلكتروني للإطلاع على آخر الأخبار