قبل أسبوع، حضرت الفنانة المصرية زينة مهرجان الأقصر السينمائي الدولي، وعلى هامش مشاركتها في المهرجان، أجرت لقاءً مصوراً مع أحد البرامج الفنية، وتحدثت عن فيروس كورونا.

زينة قالت في اللقاء حرفياً: (أحنا بناكل فسيخ وبصل، كورونا مين يا أم كورونا)، وهو التصريح الذي استفز عددًا كبيرًا من الجمهور، الذي اعتبرها تتعامل باستخفاف مع فيروس خطير يهدد العالم بأسره.

اليوم، وبعد الانتقادات الكثيفة، اعتذرت زينة عن الفيديو وقالت في فيديو جديد: (مش عيب إن الواحد يغلط ويعتذر.. أنا بعتذر عن الفيديو بتاع الكورونا.. أنا كنت خايفة أوى ومرعوبة.. أنا جبانة جدًا لأنى بخاف على أهلى وولادى.. أنا ما كنتش مستهونة ولا مستهترة بالموضوع.. أنا أساءت التصرف).

اضافت: (أنا دلوقتى بقولكم كل حد عنده نعمة أن يقعد فى البيت يا ريت ما يخرجش خالص.. يقعد جنب أهله وأخواته.. إحنا مضطرين إن إحنا نشتغل لأن كل واحد فينا عنده مسئوليات وربنا يسترها علينا ونعدى الأزمة ده).

اختتمت كلامها: (أنا برجع البيت حاسة أنى وباء.. قلقانة طول الوقت.. أرجوك إحنا عددنا كبير والقلق موجود لأن عددنا كبير ومنتشرين.. وربنا يعافينا من الوباء.. ونعمة القعدة فى البيت أوعوا تفرطوا فيها).

براڤو زينة لإنك اعتذرتِ واعترفتِ بإنكِ كنتِ مخطئة، وأن الاستهتار بالفيروس قد يتسبب بانتشاره أكثر.

Copy URL to clipboard


























شارك الموضوع

Copy URL to clipboard

ابلغ عن خطأ

لقد تم إرسال رسالتك بنجاح

نسخ إلى الحافظة

أدخل رقم الهاتف أو بريدك الإلكتروني للإطلاع على آخر الأخبار