أعربت الممثلة المصرية هيدي كرم عن غضبها الشديد من الحادث الإرهابي الذي استهدف مسجداً في شمال سيناء، وأسفر عن مقتل 235 شهيداً، وإصابة 120 شخصاً.

الممثلة المصرية هيدي كرم
الممثلة المصرية هيدي كرم

كتبت المصرية هيدي كرم تعليقاً عبر حسابها على موقع الانستغرام، تستنكر من خلاله بشاعة الحادث الإرهابي الغاشم الذي راح ضحيته الأبرياء.

تعليق بطلة مسلسل (بنت من شبرا) جاء فيه: “ربنا يحرقكم زي ما بتحرقوا قلوبنا علي اهلنا!!!!… انتم مش ممكن تكونوا بشر.. بتقتلوا ارواح بريئه و اطفال طاهره بمنتهى البرود و القسوه”.

تابعت: “ازاي بيتم غسيل العقول بهذه الطريقه؟!! ازاي بيتم قتل الانسانيه فيهم و تحويلهم الي وحوش بكل معاني الكلمه ؟؟؟!!!! ربنا يحرقكم …يا رب صبرنا…. تخيلوا أم محضره الفطار ومستانيه جوزها و ولادها يرجعوا من الصلاه علشان يفطروا يوم الجمعه كلهم مع بعض.. بدل ما تفطرهم تلاقي نفسها بتدفنهم و بتدفن معاهم كل احلامها و مستقبلها و سعادتها… خسرت في لحظه واحده كل حاجه.. خسرت الزوج و الاولاد اللي كان نفسها تشوفهم رجاله و تفرح بيهم خسرت العيله و الحب و المستقبل خسرت الحياه كلها…و بتتمنى تندفن معاهم”.

View this post on Instagram

ربنا يحرقكم زي ما بتحرقوا قلوبنا علي اهلنا!!!!… انتم مش ممكن تكونوا بشر.. بتقتلوا ارواح بريئه و اطفال طاهره بمنتهى البرود و القسوه… ازاي بيتم غسيل العقول بهذه الطريقه؟!! ازاي بيتم قتل الانسانيه فيهم و تحويلهم الي وحوش بكل معاني الكلمه ؟؟؟!!!! ربنا يحرقكم …يا رب صبرنا…. تخيلوا أم محضره الفطار و مستانيه جوزها و ولادها يرجعوا من الصلاه علشان يفطروا يوم الجمعه كلهم مع بعض.. بدل ما تفطرهم تلاقي نفسها بتدفنهم و بتدفن معاهم كل احلامها و مستقبلها و سعادتها… خسرت في لحظه واحده كل حاجه.. خسرت الزوج و الاولاد اللي كان نفسها تشوفهم رجاله و تفرح بيهم خسرت العيله و الحب و المستقبل خسرت الحياه كلها…و بتتمنى تندفن معاهم… ماتوا هما و فضلت هي للعذاب للوجع للحزن للوحده…ايه ده….في كده… بجد مافيش كلمات توصف بشاعتهم…..!!!!

A post shared by Heidy Karam (@heidykaram) on

ختمت النجمة المصرية حديثها قائلة: “ماتوا هما و فضلت هي للعذاب للوجع للحزن للوحده…ايه ده….في كده… بجد مافيش كلمات توصف بشاعتهم…..!!!!”.

في السياق ذاته، أعلنت الرئاسة المصرية الحداد ثلاثة أيام، على أرواح الضحايا المدنيين الذين لاقوا مصرعهم في حادث تفجير مسجد (الروضة).

عبد السلام محمود – بيروت

Copy URL to clipboard


























شارك الموضوع

Copy URL to clipboard

ابلغ عن خطأ

لقد تم إرسال رسالتك بنجاح

نسخ إلى الحافظة

أدخل رقم الهاتف أو بريدك الإلكتروني للإطلاع على آخر الأخبار