شهد لبنان كارثة كبيرة بعد اندلاع الحرائق في عدد من المناطق اللبنانية ووصلت إلى المنازل والتهمت الأخضر. كل ذلك حصل والدولة اللبنانية نائمة وغائبة عن السمع.

كل نجوم لبنان، وأغلبية نجوم الوطن العربي، أعربوا عن حزنهم برؤية لبنان الأخضر يتحول إلى نار وجهنم على الأرض.

لكن النجمة المصرية شيرين، كان كلامها مغايرًا للكل، وتبرعت بتقديم حفل غنائي يعود ريعه للبنان وللعائلات المنكوبة.

اقرأ: شيرين حزينة على لبنان وتقدم مساعدة له – صورة

شيرين تحدثت بإنسانة عن وطن يعاني من الويلات، ووطن كاد يحترق كله لو لم تنقذه العناية الإلهية، وأمطرت السماء لتُطفيء النيران، لكن شيرين لم تسلم من الإنتقادات وعاد البعض ليتهمها بأنها غير وطنية، وبأنها خائنة لوطنها، فقط لأنها أرادت مساعدة لبنان.

وبعد الحملات ضدها، قررت اعتزال السوشيال ميديا لأنها تعبت من تحريف كلامها، وقالت في فيديو نشرته: “أنا عارفة ومتأكدة إن الأغلبية متصالحين مع أنفسهم ومحترمين، ولو أنا كنت بص للناس اللي كارهة نفسها وكارهة نجاح الآخرين ومش عاجبها حاة، مكنتش اتقدمت في حياتي ولا أنجزت أي حاجة”

وتابعت: “النهاردة أنا نزلت بوست للبنان عشان حبيت أساعد بأي حاجة أقدر عليها، واللي أقدر عليه هو صوتي، أنا مش طبيبة ولا مهندسة وده اللي ممكن أساهم بيه. علشان حتى لو ساهمت بفلوس مهما كانت هتكون قليلة. قررت أكون ايجابية وأعمل حاجة أساعد بيها. ولما شفت التعليقات على منشري الأخير، اكتشفت إن مهما الإنسان عمل، مش هيعجب الناس، ده غير إنهم مرة يحملوني ويسقطوني، ومرة يجوزوني ومرة يطلعوني معنديش انتماء لبلدي”

وختمت كلامها: “بما إن أنا شخص مش مغلوب على أمره قررت أقفل كل حاجة ليها علاقة بالسوشيال ميديا علشان مأذيش نفسي ولا المتابعين المحترمين اللي هتقرأ التعليقات. أرجو من محبيني ما يزعلوش مني عشان دي حاجة هتريحني وتفرحني”

https://www.instagram.com/p/B3pymGNgcyj/

Copy URL to clipboard
11 أبريل 2021
11:00
آخر إحصاءات حالات كورونا في الوطن العربي
  إقرأ المزيد


























شارك الموضوع

Copy URL to clipboard

ابلغ عن خطأ

لقد تم إرسال رسالتك بنجاح

نسخ إلى الحافظة

أدخل رقم الهاتف أو بريدك الإلكتروني للإطلاع على آخر الأخبار