تعرضت الفنانة المصرية أيتن عامر، لهجوم من قبل بعض مشاهدي حلقتها مع الإعلامية منى الشاذلي في برنامج (معكم)، بسبب حديثها عن مشكلة زيادة وزنها، وطريقة تصرفها للعودة لوزنها الطبيعي.

اعتبر البعض أن مشكلة أيتن عامر تافهه، ولا يصح أن تناقشها منى الشاذلي في برنامجها، الأمر الذي جعل أيتن ترد وتقول: (ايوة فى مشاكل أهم و أعمق من المشكلة بتاعتي اللي تناولتها النهاردة الاستاذة منى الشاذلي ولكن خلينا نشوفها بشكل تاني، ليه منقولش ان تجربتي دى ممكن تبقى حافز لناس كتير نفسها تخس وظروفها المعنوية او المادية مش مساعداها خصوصا ان دكتور أحمد عمر وافق انه ينزل الأنظمة الغذائية كاملة دون اى مقابل ليه منقولش ان دى تجربة فعلية تخلى الناس اللى بيتضحك عليها باسم عمليات التكميم و تحويل المسار و بيبقى عندهم استعداد يبيعوا دهبهم و يعملوا جمعيات عشان يعملوا العملية مع ان من الممكن منضرش صحتنا و نخش اوض عمليات و نعمل دايت و تخس و منتكلفش كل الفلوس دى لية الحلقة دى متكونش بتهون على كل واحدة لسه مخلفة و وزنها زايد وعندها اكتئاب و بتوريها انها مش لوحدها اللى بيحصلها كدة و انى كممثلة لا أتميز عنها بشيء سوى الإرادة وأشجعها تبدأ معايا بلاش هجوم بلا داعي، انا مش هقدر احل مشاكل الكون ولا مشكلة الغلاء ‏لكن ممكن اكون مصدر إلهام لبنات كتير واساعدهم على الوصول لحلم صغير لان هو دة اللى هقدر عليه).

أيتن لم ترتكب جريمة بالظهور مع منى الشاذلي للحديث عن طريقتها المثلى في خسارة الوزن الزائد، والشاذلي لم تقع في خطيئة عندما استضافتها، بل موضوع خسارة الوزن الزائد يشغل بال الكثيرين، ويعد مادة دسمة للتناول المستمر. وكل من يكتسب وزناً زائداً إذاً هو في حالة مرضية. وهل أهم من مناقشة حالاتنا المرضية!

لأيتن نقول لا تهتمي أبداً بتعليقات هؤلاء السذّج الذين يعبرون عن عقدة نقص، ولا تخجلي من مشكلتك التي تشاركك فيها ملايين السيدات حول العالم!

نضال الأحمدية ترد على المعتدين على أيتن عامر:

دينا حسين – القاهرة

أيتن عامر مع منى الشاذلي
Copy URL to clipboard

























منذ 4 سنوات

شارك الموضوع

Copy URL to clipboard

ابلغ عن خطأ

لقد تم إرسال رسالتك بنجاح

نسخ إلى الحافظة

أدخل رقم الهاتف أو بريدك الإلكتروني للإطلاع على آخر الأخبار