قالت الفنانة عفاف مصطفى، أنها تتمنى مقابلة الزعيم عادل_إمام، بسبب حبها الشديد له وأنها كانت على تواصل معه بشكل مستمر منذ فترة كبيرة قبل أن تغلق أسرته هاتفه الشخصي.

وتابعت عفاف مصطفى خلال مداخلة هاتفية عبر برنامج تفاصيل، الذي تقدمه المذيعة نهال طايل عبر فضائية صدى البلد 2 :”لو فضلت 3 شهور متواصلتش معاه كان يتصل ويسأل عليا وكانت المكالمة لا تقل عن ساعة أو نص ساعة وكان بيضحك على طول.. ليه مش عاوزين أسرته اتواصل معاه!؟”.

ووجهت عفاف مصطفى، رسالة إلى أسرة الزعيم عادل إمام، قائلة :”نفسي أقابله وجها لوجه علشان احسسه مش أنت التزمت البيت يبقى خلاص نسيناك.. أنت لسه موجود في قلوبنا وفي ضميرنا الفني وفي روحنا وعاوزه اطمن عليه وأضحكه بصراحه، انا ممكن مضحكش حد على الشاشة بس أضحكه في الواقع”.

كما اوضحت الفنانة المصرية عفاف مصطفى، أن تصريحات الفنانة مادلين طبر عن الزعيم عادل_إمام، هي من شجعتها على الحديث عنه.

وتابعت عفاف:”لما لقيت مادلين طبر هي اللي فتحت الموضوع أنا اتجرأت وعملت كده، وهي عندها حق في الخطوة دي ومن حقنا نشوف الزعيم عادل إمام أنا مش بقحم نفسي عليه”.

وأضافت عفاف مصطفى، قائلة: “في ناس كتير بتقابله وأنا عندي معلومات بتوصلني لحد البيت ومتأكد منها مليون في المية.. اشمعنا أنا أو اللي من جيلي”.

وردت عفاف مصطفى على سؤال البعض بخصوص أنها فعلت ذلك من أجل التريند قائلة :”أنا لو عاوزه أعمل تريند كنت ظهرت في برامج، لكن أنا عملت ده علشان أنكش رامي إمام مكنتش أتخيل أن البوست يوصل للمرحلة دي، في ناس بتتهم أني بتير الجدل ورفضت أظهر في كتير من البرامج”.

واختتمت عفاف مصطفى، “أنا بوجه رسالة لـ رامي إمام وبقوله عاوزه أشوف الأستاذ عادل إمام وأسلم عليه لأن ده هو الأب الروحي للوسط الفني”.

كانت الفنانة اللبنانية مادلين_طبر، دافعت عن نفسها بعد الهجوم الكبير الذي تعرضت له، إثر حديثها عن الزعيم عادل_إمام، وانتقادها عدم حضوره تكريم المهرجان القومي للمسرح وذلك نظراً لكون الدورة الماضية حملت اسمه.

مادلين، حرصت على توضيح موقفها عقب اعلان المذيعة بسمة_وهبة، عن تقديم بلاغ ضدها، إلى جانب تأكيد نقيب المهن التمثيلية الفنان أشرف_زكي، رفضه تصريحاتها.

وكتبت مادلين: “كل ما ورد مني من تعبير ربما يكون جامحًا في حب الزعيم هو شوق لرؤيته، البعض اتخذ من كلمة ما سببًا لكي يهاجمني.. لكن لماذا هذا الهجوم الغير مبرر؟”.

وأضافت: “كانت رسالة حب وتقدير للزعيم.. ورجاء لأسرته بأن يظهر علينا في تكريمه.. كل الاحترام والتقدير لأي قرار تتخذه أسرته.. لكني طمعت بمحبة أن أراه على المسرح مكرما.. وجب التوضيح حتى لا يُساء فهمي وتتحول رسالة حب وشوق،، إلى ما لا أقصده إطلاقًا”.

وتابعت مادلين: “البعض اتخذ من كلمة ما ، سببًا لكي يهاجمني، لكن لما الهجوم ؟ إنها رسالة حب وتقدير للزعيم”

مادلين طبر، طالبت في تصريحات لها خلال حضورها حفل ختام مهرجان المسرح القومي، عائلة الزعيم عادل إمام الإفراج عنه، مؤكدة إنهم السبب في عدم تكريمه كما وجهت التحية لمن اقتحموا منزله خلال الفترة الماضية، وقاموا بالاحتفال بعيد ميلاده على حد قولها.

ومن جانبها شنت بسمة وهبة، هجوما ضد تصريحات الفنانة، وعبر برنامجها 90 دقيقة، قالت: “النهاردة شوفت بوست مضايقني جداً جداً ومعصبني جداً جداً الفنانة مادلين طبر قالت إن أمنيتها عائلة عادل إمام تفرج عنه ويحضر تكريمه في المهرجان القومي للمسرح وكنا هنستقبله برموش عينيا ورامي ابنه مابيردش خالص، طب ازاي نطمن عليه؟، لازم نقتحم الفيلا والناس اللي اقتحموا بيته وعرفوا يعملوا له عيد ميلاد برافو عليهم وده المهم”.

وأكملت: “يعني الحقيقة ده كلام صادم جداً لا يليق بمكانة فنانة وهي بكلامها ده بتسيء للفن لأنها محسوبة على الفن وتعالوا أقولكم إيه اللي ضايقني وهي سقطاتها في إيه؟، إيه تفرج عنه دي مين قالك إنهم مكتفينه جبتي الكلام ده منين، إنتي واعية للكلام ده، إنتي واعية انتي بتتكلمي عن مين إنتي بتتكلمي عن الزعيم، يحضر المهرجان ولا ميحضرش إنتي إيه دخلك، ورامي ابنه مبيردش عليكي يرد عليكي ليه هو انتوا صحاب هو انتي جيل الزعيم اصلا”.

بسمة، أضافت: “وبعدين إزاي نطمن عليه؟، محسساني إن إنتي بنت خالته، واطمنا عليه كلنا وجمهوره اطمن عليه لما عمل مداخلة وخلاص طيب”.

Copy URL to clipboard


























شارك الموضوع

Copy URL to clipboard

ابلغ عن خطأ

لقد تم إرسال رسالتك بنجاح

نسخ إلى الحافظة

أدخل رقم الهاتف أو بريدك الإلكتروني للإطلاع على آخر الأخبار