اصدر الفنان المصري تامر_حسني، بيانًا للرد على الاتهامات التي وجهت له، عقب عرض اعلان دعائي له في شهر_رمضان، لصالح شركة (شيبسي)، التي ينادي الكثيرون بمقاطعتها كونها تابعة لشركات أجنبية مؤيدة للكيان الصهيوني.

اقرأ: تامر حسني وزوجته بسمة بوسيل يقاطعان بعضهما والجمهور يواسيها!

كتب تامر في بيانه:

(مساء الخير عليكم، بقالي يومين بتابع اللي بيحصل واحتراماً للجميع، انا بوضح حاجه بخصوص إعلان شيبسي الاخير، أولًا انا على قوة الشركه من سنتين قبل اي احداث وده مش اول اعلان ده ثالث اعلان في عقدي، معلش احياناً الكلام عند بعض الناس بيبقى سهل و تحديداً لما بيكون بدون علم بالعقود وبحيثيات الموضوع كله).

تابع: (ثانياً انا مضيت على عقد مكتوب فيه ان شيبسي شركه مصريه ولها سجل تجاري ضريبي مصري منفصل والبند قدامكم اهوه لصدق كلامي).

اقرأ: تامر حسني يجتمع على الإفطار مع طليقته وأبنائهما – صورة

اضاف: (الاهم لاي حد بيشكك في انتمائي للقضيه الفلسطينيه هقوله انا من ٢٠ سنه وانا في ضهر القضيه ومش كلام واغاني بس لا، انا روحت بنفسي معبر رفح اثناء الضرب لمساندة اهالينا هناك بأكبر حملة معتقدش في حد هيخاطر بحياته ويروح بنفسه معبر رفح اثناء الضرب مجامله مثلًا).

اختتم: (انا لما قررت اكون الوجه الاعلاني لشيبسى من سنتين لانه منتج مصري كل المصريين بيحبوه والبطاطس من الفلاحه المصريه وبيتباع في مصر بس واتربينا عليه والاهم ان الشخص البسيط يقدر يشتريه في ظل ظروفنا الاقتصاديه واظن ده واضح في الاعلان، ده كان شعوري الشخصي اتجاه الحمله وانا بمضيها من سنتين عشان كده كان واجب عليا التوضيح للجميع وللّي مش واصلاله الصوره بكل احترام، وشكراً لكل اللي ردوا عني وهما مغمضين حقيقي انتوا نعمه كبيره من ربنا الف شكر ورمضان كريم على الجميع).

Copy URL to clipboard


























شارك الموضوع

Copy URL to clipboard

ابلغ عن خطأ

لقد تم إرسال رسالتك بنجاح

نسخ إلى الحافظة

أدخل رقم الهاتف أو بريدك الإلكتروني للإطلاع على آخر الأخبار