يبدو أن الفنانة المصرية دنيا_سمير_غانم، لا تزال تعاني بعد فقدان والديها النجمين سمير_غانم، دلال_عبد_العزيز.

تحدثت دنيا عن أصعب وقت مرت به بعد وفاة والديها الفنان سمير غانم والفنانة دلال عبد العزيز، موضحة أنها لا تستطيع نسيان صورتهما وهما على فراش المرض.

اقرأ: ياسمين عبد العزيز تؤكد ما نشرته الجرس عن طلاقها!

وقالت دنيا في برنامج “بيج تايم بودكاست” المذاع عبر قناة MBC: “كانت مرحلة صعبة أوي أوي، الوقت حتى قبل الوفاة كان صعب والاتنين مع بعض، اللي مش قادرة أتخلص منه وعشان كده بشغل نفسي في الشغل صورتهم وهما تعبانين على طول موجودة معايا”.

وتحدثت دنيا سمير غانم عن الفرق بينها وبين شقيقتها إيمي في الحزن على والديهما وطريقة التعبير عنه وقالت: “شعور الفقدان مش بنقدر نتجاوزة الموضوع مش سهل، بعد التجربة دي اكتشفت أن الحزن مش زي ما بيظهر في الأفلام، كل إنسان بيحزن بطريقة، أنا مثلا من بعد أهلي كنت عايزة انزل اشتغل عشان أنا طول حياتي متبرمجة أن الفن يعني هما وأنا بشتغل بحس أن هما معايا طول الوقت، دا كان ستايل حزني أنا عايزة أغني وأمثل وأحس أنهم موجودين وأقف على المسرح وأحس أن الجمهور معايا”.

وأكملت: “إيمي مثلا كانت العكس كان حزنها أنها تفضل مع نفسها مش عايزة حد ومش عايزة حاجة، أول عمل عملته كانت مسرحية في موسم الرياض مع حسن الرداد بعد زق مننا كلنا، إيمي حزنها غيري، أنا كنت بطلع الحزن في الأغاني زي الأغنية اللي عملتها لبابا، ومثلا بدمع كتير وببقى غصب عني عايزة أعيط كتير بس جوا الموقف بمسك نفسي وبغني وبمثل وأقابل الناس، لكن هما جوايا”.

واختتم دنيا سمير غانم كلامها: “محدش يحكم على حد ممكن إنسان حصل له ظرف كبير وراح حضر حاجة تانية ممكن يكون راح المكان دا علاج أو شغل، وفي ناس تانية مش بتقدر وتقعد وتحزن مع نفسها”.

Copy URL to clipboard


























شارك الموضوع

Copy URL to clipboard

ابلغ عن خطأ

لقد تم إرسال رسالتك بنجاح

نسخ إلى الحافظة

أدخل رقم الهاتف أو بريدك الإلكتروني للإطلاع على آخر الأخبار