حلت الفنانة المصرية فيفي_عبده، ضيفًة على برنامج حبر سري، الذي تقدمه أسما إبراهيم، على قناة القاهرة_والناس.

أدلت فيفي بتصريحات مثيرة للجدل، وتحدثت عن كواليس تعاونها مع أحمد_زكي في فيلم إمرأة واحدة لا تكفي، كما تحدثت عن رأيها في تقديم قصة حياتها في عمل فني.

اقرأ: فيفي عبده: معمولي عمل ماتحركش من السرير!

قالت فيفي: “مشاركتي في فيلم امرأة واحدة لا تكفي مع أحمد زكي كانت نقلة كبيرة لي في مسيرتي الفنية، أحدثت فارق كبير معي على المستوى الفني، وكانت التجربة التمثيلية الثالثة لي، وأُقيمه بـ 100% وعملته من غير مكياج وخلى المنتجين يجيبوني بعد كده في أدوار أكتر”.

تابعت: “الراحل احمد زكي كان رجلًا عظيمًا وعلى خلق كبير وفنان راقي، وكان يساعدني دائمًا في فهم طريقة التمثيل والتصوير، وكان يتمتع بأخلاقيات قيمة”.

أما عن تقديم قصة حياتها في عمل فني، قالت: “في حال تفكيري في تقديم عمل فني عن قصة حياتي سأختار ابنتي عزة لتقديم شخصيتي، وسأقوم بتدريبها على الرقص وهي شرباني وعارفاني كويس وممثلة مجتهدة وشاطرة”.

اقرأ: فيفي عبده لمحمد عبده: يبقى انت رقاصة

وعن عودتها للرقص، علقت: “لو جالي عرض رقص أمام ناس مبحبهاش ممكن أرقص لو محتاجة الفلوس، لكن لو ربنا ساترها معايا مش هوافق أعمل كده”.

واختتمت حديثها: “أنا مبفهمش لا في الدين ولا في السياسة، واللي يفتي في الحلال والحرام الناس بتوع الدين ودلوقتي كل واحد عايز يعمل قاضي، وأنا مقدرش أقول الرقص حرام ولا حلال، وربنا اللي يحكم في ده، ولكن الرقص مهنة مثل كل المهن في النهاية بها تعب وشقى”.

وكانت وجهت فيفي عبده نصيحة للسيدات في الجزء الأول من الحلقة بالأمس، وقالت: “لو الست عرفت إن جوزها بيخونها تطنش وتعمل نفسها مش عارفة، ومفيش راجل معندوش نزوات، وفي إحدى المرات الشحرورة صباح كانت معايا في العربية وقالتلي إنها مختلفة مع جوزها ودخلت في حالة نفسية صعبة، ومن وقتها بقيت مقتنعة ان الست لازم تطنش”.

Copy URL to clipboard


























شارك الموضوع

Copy URL to clipboard

ابلغ عن خطأ

لقد تم إرسال رسالتك بنجاح

نسخ إلى الحافظة

أدخل رقم الهاتف أو بريدك الإلكتروني للإطلاع على آخر الأخبار