حضر الفنان المصري حسن_الرداد، مهرجان القنوات الفضائية الذي اقيم مساء أمس في احد فنادق القاهرة، بحضور عدد كبير من الفنانين.

هذه الدورة من المهرجان كانت مهداه لروح النجمين الراحلين سمير_غانم، دلال_عبد_العزيز، وحضر حسن لتسلم التكريم الذي أهدته ادارة المهرجان لروح الراحلين.

على السجادة الحمراء لم يقف حسن لأي قناة فضائية، ودخل مسرعاً لمقر الحفل، وبدا حزيناً وكئيباً من شدة ما مر به خلال الفترة الماضية.

وألقى الرداد كلمة أثناء تسلم التكريم، وقال فيها: “في البداية عايز أبلغ حضراتكم اعتذار إيمي ودنيا إنهم قدروش ييجوا، وبوصل شكرهم وامتنانهم لإدارة المهرجان على التكريم.. طبعا أنا كنت أتمنى أكون حاضر النهاردة والأستاذ سمير النجم الكبير ومدام دلال يكونوا بيستلموا الجايزة، وأكون أنا قاعد وسط حضراتكم، بس الحمد لله على كل شيء”.

وأضاف: “عايز أقول إن أنا بالنسبالي حمايا العزيز الأستاذ سمير غانم، وحماتي وأمي مدام دلال عبد العزيز، هما نموذج للفنان اللي أنا أتمنى إن أنا أوصل زيهم وأخد نفس المكانة بتاعتهم في قلوب الناس، وده نتيجة كل الحب اللي فعلا الواحد لمسه من الجمهور في الفترة اللي فاتت دي من سؤالهم، سواء على السوشيال ميديا أو اهتمامهم بينا”.

اقرأ: لا طلاق بين حسن الرداد وإيمي سمير غانم

هذه الإطلالة الأولى له في مهرجانٍ عامٍ منذ وفاتهما، ولم ترافقه زوجته ايمي_سمير_غانم ولا تزال في حدادها غائبة عن الحفلات الترفيهية.

وكان حسن وجه رسالة علنية لها تمنى من الله أن يعطيها الصبر كي تتخطى هذه المرحلة الصعبة من حياتها وأن تستعيد حياتها وصحتها.

اقرأ: حسن الرداد يكتب لزوجته ويواسيها علنًا ما القصد؟

كتب حسن في رسالته:

(مافيش أصعب من فقدان أعز الناس لأى حد، وفقدان الأب والأم مرة واحدة أصعب صدمة ممكن الواحد يتعرض لها فى حياته).

تابع: (بس لازم يصبرك عشق الجمهور لوالدك النجم الكبير اللى عشقته ملايين الناس فى الوطن العربى كله و والدتك الفاضلة اللى أعمالها فى الخير و مساعدتها لكل محتاج يشهد عليها كل الناس، إن شاء الله يا حبيبتى ربنا يصبرك و ترجع ضحكتك الحلوة تانى تنور الدنيا و ترجعى لشغلك وجمهورك الكبير المحترم يا احلى زوجة وأجمد كوميديانة فى مصر كلها).

اقرأ: شيماء سيف تعلن عن الحالة المأساوية لدنيا وإيمي سمير غانم

Copy URL to clipboard
29 نوفمبر 2021
11:00
آخر إحصاءات حالات كورونا في الوطن العربي
  إقرأ المزيد


























شارك الموضوع

Copy URL to clipboard

ابلغ عن خطأ

لقد تم إرسال رسالتك بنجاح

نسخ إلى الحافظة

أدخل رقم الهاتف أو بريدك الإلكتروني للإطلاع على آخر الأخبار