قالت الفنانة المصرية هنا_شيحة، أنها حريصة على المشاركة في كافة دورات مهرجان_الجونة منذ دورته الأولى لكنه تعذر حضورها في الدورة الرابعة بسبب تزامن توقيت الفعاليات مع تصوير أحد أعمالها.

اقرأ: هنا شيحة تعلق لأول مرة على تصرفات شقيقتها حلا شيحة!

تابعت في لقاء خلال برنامج “كلمة أخيرة” الذي تقدمه المذيعة لميس_الحديدي، على شاشة ON: “مهرجان الجونة بيتي الثاني من زمان”

أكملت: “أنا حب الجونة وعلى طول فيها من بداية تدشينها في عام 1996 كنت صغيرة طفلة”.

اوضحت أن كل ما في مدينة الجونة تحبه قائلة: “بلد ساحرة وهوائها نظيف خالي من الرطوبة فهي بلد ساحرة بحب لما أجي فيها أفصل واشد الفيشة بلد بقبقى حرة فيها من غير قيود ماحدش مركز معايا ولا بيبص عليا”

واصلت: “في الاخر وظيفة الفنان بطبيعتها بتضعه تحت دائرة الضوء بما يترتب عليه مواجهة الاحتكاك مع الشارع دائماً حد يقلي ممكن نتصور أو نتكلم وساعات كبني أدمة رغم كوني فنانة مش ببقى عاوزة وأنا باكل ألاقي حد عاوز يتصور في أوقات كتيرة ببقى مش عايزة لازم يبقى فيه وقت بتاعي أكون فيه وسط ولادي واصحابي، مش عايزة اركز هلبس إيه والميكب اب إيه”.

كما اكدت أنها تحب الخصوصية في الجونة قائلة: “بحس براحة وتحرر من القيود وماحدش هيغلس عليا ممكن ألبس شورت الصبح أو مايوه مش بفكر في التفاصيل دي .. أنا جاية أنبسط بلا قيود وده الي محببني في الجونة عشان كده هي بيتي التاني”.

Copy URL to clipboard










منذ سنتين
















شارك الموضوع

Copy URL to clipboard

ابلغ عن خطأ

لقد تم إرسال رسالتك بنجاح

نسخ إلى الحافظة

أدخل رقم الهاتف أو بريدك الإلكتروني للإطلاع على آخر الأخبار