اعربت الفنانة المصرية أسما شريف منير، عن سعادتها بانتظامها في الصلاة، وابتعادها عن حياة السهر والخروج.

كتبت أسما عبر صفحتها:

(كل يوم أربعاء كنت بسهر مع صحابي، وكل مرة حتى لو بنبسط يوميها تاني يوم بيكون يوم وحش أوي، وكل مرة أقول مش هروح وبضعف وبروح، بقالي 12 يوم مرحتش، وده بدأ بأني حاسة إني عمري ما هعرف أرقص وأهيص في الوقت الصعب ده وبعدين بقى إحساس ليه علاقة بيا أنا واختياراتي).

تابعت: (ذهبت اليوم إلى مسجد صالح الجعفري وصليت، وبعد ذلك ذهبت إلى مرقد الإمام الحسين وصليت صلاة العشاء، وكان شعور بالهدوء والسكينة الشديدين، وكان قلبي مطمئنًا وسعيدًا).

اضافت: (وعندما عدت إلى المنزل، عدت من جهة المكان الذي كنت أسهر فيه وجلست أسبح لفترة، وشعرت كما لو أنني طلعت الأولى على المدرسة، أشعر بالقوة والانتصار على الشيطان وعلى نفسي).

استكملت: (ده مش عشان أنا ضد السهر، خالص بس أنا ضد أنها تبقى دي محور حياتي، ويوم ثابت كده التوازن مهم في كل حاجة، وأنا مبسوطة أني كل شوية بفوق وبصلح وحدة وحدة، أنا بقول الكلام ده عشان عارفة إن في ناس زيي محتاجين يعرفوا إنهم مش لوحدهم، وأن هيجي عليك وقت تحس إنك محتاج تفوق وساعتها حقيقي هتكون سعيد بجد مش من برا بس ولا في السهرة بس، السعادة هتملي قلبك كله، ربنا يهدينا كلنا يا رب).

كانت المذيعة المصرية أسما شريف_منير، صدمت متابعيها بعدما نشرت مقطع فيديو ظهرت فيه تحلق شعرها نهائياً.

علقت أسما على الفيديو قائلة:

(شعري بقاله فترة بيقع جامد، ده غير ان من كتر العمايل اتحرق و بقي مش صحي خالص، قررت انفذ قرار كان بقالي كتير اوي نفسي اخده، ابداً من جديد، احرر نفسي، افتح صفحة جديدة، حقيقي هو قرار صعب جداً بس حسسني بقوة و تفاؤل).

اضافت: (رميت ورايا حاجات كتيرة اوي بمجرد اني شلت شعري، قلبي كان بيدق جداً و بعديها حسيت اني مليانا ادرينالين.. خطوة جريئة و مرعبه بس حسه اني طالعة منها بدرس، عارفة ان في ناس كتير هتهاجمني بس انا فراق معايا احساسي بالراحة اللي انا حسها دلوقتي…عادي هبطول تاني بس الاحساس ده مش هحسه غير مرة.. بكره هتشوفوا النتيجة الاخيرة).

لمشاهدة فيديو اسما وهي تحلق شعرها اضغط هنا

أسما ابنة الفنان المصري شريف_منير، كانت تزوجت من الممثل محمود حجازي، لكنها انفصلت عنه بعد زواج استمر عامين وقصة حب استمر خمس سنوات.

بدأت العلاقة بين الثنائي بصداقة لمدة 4 أعوام، إذ قال محمود حجازي، عن أسما شريف مينر، «هي واحدة من أقرب أصدقائي، أروها قليلا من الحب فهي تستحقه، فهي خبيرة مكياج وملهمة، من نجاح لآخر صديقتي».

إقرأ: أسما شريف منير بلا مساحيق وزوجها يحبها هكذا!

وكانت أعلنت أسما، خطبتها من الفنان محمود حجازي، من خلال نشر صورة مجمعة بينهما، وأرفقت تعليقًا قالت خلاله:«طيب إحنا قرينا الفاتحة، وإن شاء الله لما نتخطب هنقولكوا، عامة يعني بحبك».

ونشر حجازي عبر حسابه صورة تجمعه بأسما، وعلق عليها :« إن شاء الله هنحقق كل اللي بنحلم بيه.. بحبك».

وكانت احتفلت أسما، ابنة الممثل شريف منير، في أكتوبر عام 2017، بخطبتها على الممثل محمود حجازي، في حفل عائلي بسيط، ونشرت، عبر صفحتها، صوراً لهما أثناء ارتداء خاتم الخطبة، وظهرت بإطلالة رسمية مُرتدية جاكيت أبيض مع وضع تاج على شكل فراشة فوق رأسها.

وكان الثنائي احتفلا بزواجهما دون الإعلان عنه، الأمر الذي فاجأ العديد من جماهيرهم، ونشر المصور حسام عبدالقادر، لقطات فوتوجرافية من حفل زفاف حجازي وأسما شريف منير.

وظهرت العروس بفستان أبيض واسع، تميز بكونه منقوشًا ومزينًا بحزام متوسط الحجم من توقيع دار الأزياء العربية غبريال وليلى.

Copy URL to clipboard


























شارك الموضوع

Copy URL to clipboard

ابلغ عن خطأ

لقد تم إرسال رسالتك بنجاح

نسخ إلى الحافظة

أدخل رقم الهاتف أو بريدك الإلكتروني للإطلاع على آخر الأخبار