قالت المذيعة المصرية رضوى_الشربيني ردًا على رجل طالبها بالدفاع عن جنسه، فردّت عليه بعصبية مؤكدة أنها تدافع عن بني جنسها من النساء فقط.

وتابعت: (أن من يدافع عن الرجال اما رجل او شخصية مجنونة اذا كانت امرأة)

اقرأ: رضوى الشربيني هل خضعت لعملية تجميل؟ – فيديو

البعض ربط تهجمها بالمذيعة المصرية المناضلة للرجال والتي تنصح المرأة بأن تكون عبيدة مطيعة لهذا الكائن، رغم أن رضوى لم تذكرها وعُرفت منذ بداياتها بمناصرة المرأة وعدم الدفاع عن الرجال ومهاجمة النساء اللواتي يكسرن رأسهن لأجل رجل.

وبعد تصريح رضوى، ردّت ياسمين عز بطريقة غير مباشرة على شخص مجهول وفيه مواصفات رضوى، وقالت الأغلبية بأنها تهاجم زميلتها رضوى التي تتفوق عليها بأشواط.

اقرأ: رضوى الشربيني تعلن عن عدد المرات التي تزوجت بها غادة عبد الرازق

وكتبت نصًا بطريقة سوقية وتحريضية وقالت:

(ويحك يا دعسوقة.. كرامة إيه يا أم كرامة بلاستيك أطرافها مطاط، تمط وتنكمش حسب المصلحة والظروف المحيطة. مدام بليز كرامتك وقعت منك آخر مرة هناك، ابعتي عبد مظلوم من عندك يجيبها قبل ما تسيح فالشمس، واحكيلنا بالمرة قواعد بيات المرأة الأربعين برة بيت الزوج من غير إذنه، سلينا كدة في الإجازة لأنك شطبتي محتوى وبقيتي مملة، حتى في تلقيحك مملة، زيرو محتوى زيرو أنوثة، بس الأمانة استرجال ليڤل الوحش، ده أنا مش بس أدوس على الفساتين الماركات ده أنا أدوس على أي حد علشان خاطر الفرعون الصغير الكبير، بعمل ده فى الحياة العادية وبقوله في العلن)

وتابعت: (إنما بقى لما يكون في خرابة بيوت بتبوس الجزم في السر وتعمل فيلم مظلوم، وتطلع في العلن تحكيلنا مأساة المرأة الإغريقية، كده إنتي محتاجة علاج يا مدام، روحي اتعالجي يا مدام، في تشوهات نفسية وشياط وغيرة ويأس بدأ يتجلى ويتفشى ويترعرع في الأنحاء)

واختتمت ياسمين عز: (بلاش نشغل أسطوانة المرأة الحديدية، علشان المرأة نفسها لو عرفت إنتي إيه هيجيلها صدمة دماغية حضارية، جربي حطي اسمي تاني في تلميحات أو تلقيحات، علشان هنتفرج كلنا وقتها أنا هدوس على إيه تاني غير الماركات، وهو بالمرة نحكي الحكايات، ونسلي الناس في الإجازات)

Copy URL to clipboard


























شارك الموضوع

Copy URL to clipboard

ابلغ عن خطأ

لقد تم إرسال رسالتك بنجاح

نسخ إلى الحافظة

أدخل رقم الهاتف أو بريدك الإلكتروني للإطلاع على آخر الأخبار