كنا كتبنا عن الممثلة المصرية القديرة سوسن_بدر التي بدت أجمل نساء مصر بعدما حافظت على لون شعرها الأبيض ولم تصبغه، وأشدنا به كما غالبية المصريين الذين يعتزون بنجمة كبيرة ومتصالحة مع نفسها مثلها.

إقرأ: تجاعيد سوسن بدر وكم تشبه جوليا روبرتس -صور

هذه الجميلة بكل ملامحها الطبيعية تعرضت للشتيمة من إحداهن المتصابيات اللاتي خضعن للكثير من التجميل وصبغن شعرهن لأنهن لا يثقن بأنفسهن.

قالت إن امرأة بسنّها شتمتها في مكانٍ عام وتنمرت عليها بسبب رفضها صبغ شعرها، ما يشي بضعف شخصيتها وعقدها النفسية التي لا تحرّك شعرة من سوسن.

قالت: (بعد ما عملت اللوك ده لقيت سيدة وبدون أي مقدمات اتنمرت عليا وبعدين بصتلي بصة كلها شر وراحت شتماني شتيمة مش هينفع أقولها طبعا من سيدة زي زيها مقاربة ليا في العمر وبتلبس كويس بصتلي وأنا في السوبر ماركت وقالتلي بحدة شتيمة وحشة أوي).

تابعت: (لقيتها سنها زيي ولابسة وعاملة شعرها سألتها هو أنا عملت مثلم وشتمتك وعلقت على لبسك ولون شعرك؟”، مردفة: “مش عارفة إيه حصل للشخصية المصرية طرأت عليها تغييرات ومش عارفة ده ليه علاقة بالأجيال الجديدة ولا إيه).

أضافت سوسن: (مش هتدفنونا بالحياة أنا لا أخشى من التنمر لأن شكلي وشخصيتي تعكس قناعتي في الأمر الواقع، إحنا هنكبر والصغير النهاردة بكرة هيكبر وكل سن وليه بهجته وجماله واللي بيتنمر النهاردة هيكبر بكرة أنا من حقي أعيش، أنا وغيري سواء كفنانة أو أي ست بتكبر محامية أو طبيبة أو غيره.. دلوقتي شكلي كده ومن عشر سنين مكنش كده، عايزة أبان زي ما أنا وشكلي لا يقلقني ولا الشعر الأبيض والخطوط اللي تحت العين لأن دي التجربة الحياتية اللي عشتها أهم حاجة نبص في المرايا ونكون مرتاحين).

إقرأ: سوسن بدر أصبحت أجمل ممثلة! – صور

Copy URL to clipboard


























شارك الموضوع

Copy URL to clipboard

ابلغ عن خطأ

لقد تم إرسال رسالتك بنجاح

نسخ إلى الحافظة

أدخل رقم الهاتف أو بريدك الإلكتروني للإطلاع على آخر الأخبار