لم يصمت المنتج البحريني محمد_الترك، أمام اتهامات طليقته المغربية دنيا_بطمة، التي ادعت إنه يتجسس عليها ويسرب أخبارها للأعداء، ويشارك في مؤامرة ضدها ستودي بها للسجن.

ظهر الترك في بث مباشر عبر تيك توك، وتحدث عن أزمته مع بطمة وقال “اذا أكرمت اللئيم تمرد ابكي ومثلي على الشعب المغربي ولكن تجيبي اسمي لا، أنا سكتلك بما فيه الكفاية سنتين وتقولي عني اني كنت عميل وجاسوس اللي كان يعمل كدا عيلتك وأولهم اختك”.

اقرأ: قرار نهائي بسجن دنيا بطمة؟

تابع قائلاً: “٩ سنين مستحملك بقرفك بسخافتك بوساخة قلبك بتقل دمك انتي وعيلتك وكل الحاجات اللي بتخطر على بال الكفار استحملتهم، بتقولي عني ببيع اخبارك، عندك ايه اخبار عشان ابيعهم؟ انتوا الللي مفاضيح انتي اللي بتفضحي نفسك كنت واقف معاكي بخيرك وبشرك… كم مرة وقعتي كم مرة عملتي مشاكل ومسكتيش والناس كرهتك وكرهتني معاكي”.

اضاف: “في بيتكم كنتوا بتعيشو على لمبة واحدة عشان التوفير ولما حد كان بيمرض مكنتوش بتجيبوا ليه دوا أنا اللي كنت بجيب وعملت عملية جدتك لعيونها خالك انا اللي عامل عمليته، بناتي حارماني منهم سنة ونص اللي هما مش في بالك أصلا وخالتك اللي تربيهم وانتي بحفلاتك وبتشوفيهم بالشهر مرة بتمثلي ليه انك مظلومة ومقهورة؟”.

اقرأ: سجن دنيا بطمة ١٢ شهر!

اختتم حديثه قائلاً: “مثلي بدموعك على الناس طول عمرك كدا من يوم من عرفتك وأنا في مشاكل، وهاخد بناتي منك بالانتربول اللي بيصدقوا دموعك المزيفة عيلتك اللي مستوى ذكائهم 3 % كنت بتكسف اقول اسمك من أفعالك عرفتك على امراء وشعراء وناس ليهم قيمة … بناتي هاخدهم أربيهم مع أم متعلمة مش جاهلة تلبس النضارة وتقعد على انستجرام بالساعات”.

معيب جداً ما قاله الترك عن طليقته وأم بناته دنيا بطمة حتى وإن وصلت الخلافات بهما إلى طريق مسدود، فهذا لا يعطيه الحق بالتطاول على من كانت في يوم زوجته وحبيبته!

النهايات أخلاق، وهذه النهاية من أبشع ما يكون، وهذا التصرف لا يمت بصله لتصرفات الرجال الحقيقيين، بل تصرف أقل ما يقال عنه هو إنه وقح!

Copy URL to clipboard


























شارك الموضوع

Copy URL to clipboard

ابلغ عن خطأ

لقد تم إرسال رسالتك بنجاح

نسخ إلى الحافظة

أدخل رقم الهاتف أو بريدك الإلكتروني للإطلاع على آخر الأخبار