شنت الفنانة المصرية منة_فضالي، هجوماً كبيراً على مخرج عراقي، تشاركه حاليًا تصوير أحد الأفلام مؤكدة أنه يستعين ببلطجي لتهديد الممثلين في حالة المطالبة بمستحقاتهم، واوضحت إنها تعرضت للتهديد من قبله، لكنها تقدمت بشكوى رسمية ضده لنقابة المهن التمثيلية.

اقرأ: منة فضالي نادمة على عدم زواجها!

وقالت منة فضالي في بث مباشر على حسابها الشخصي: أنا عندي مشكلة كبيرة جدا وحبيت أطرحها على كل الناس، وعشان ميكنش فخ لكل الناس وزمايلي يقعوا، أنا دخلت فيلم مع مخرج عراقي طلبني في شركة بالمهندسين، وقالي إنه عنده فيلم مهم وفيه ممثلين مهمين جدا ومنهم الفنان مجدي كامل وأسماء كثيرة.

وأضافت الفنانة: روحت أصور الفيلم وكان ذوق ومحترم جدا، وقالي معايا منتج من بره مصر، ويوم التصوير لقيت كل الكاست اتغير ومافيش غير الفنان مجدي كامل، وتفاجأت إن كل شوية الناس بتطلب فلوسها فيتقال ليهم مافيش فلوس.. في ناس بتقول مش محتاجة فلوس والكلام اللي أنا مش هرد عليهم، لأن أنا دخلي الوحيد الشغلانة دي.

وأوضحت إن الكثير من زملائها المشاركين في الفيلم تعرضوا للتهديدات من قبل هذا المخرج، قائلة: في ناس كثيرة معايا تعرضوا للإهانات والبلطجة واتغير المنتج الفني، وطلب مني يجيلي البيت وجالي مع منتج اسمه حاتم فاروق، وقالولي معلش هنستأنف التصوير مرة أخرى، وخلوني اعتذرت عن عمل في لبنان.

اختتمت كلامها تستمر في فضحه: اللي بيجي يطلب فلوسه بيضربه.. جايب له بلطجي وبيحبسه في الأوضة، وباعت للمنتج الفني الجديد تهديدات وأي حد هيطلب منه فلوسه.. إحنا مُعرضين للهجوم على بيوتنا في أي وقت، حتى بتاع البوفيه ليه 2500 جنيه.. راح طلبهم وحبسوه في أوضة والبلطجي دخل ضربه، وأنا قدمت شكوى لنقابة المهن التمثيلية.

Copy URL to clipboard


























شارك الموضوع

Copy URL to clipboard

ابلغ عن خطأ

لقد تم إرسال رسالتك بنجاح

نسخ إلى الحافظة

أدخل رقم الهاتف أو بريدك الإلكتروني للإطلاع على آخر الأخبار