ردّت الممثلة المصرية ياسمين_صبري على والدها الذي اتهمها بالكذب ونشر صورة لها من المدرسة المهمة والباهظة التي تعلّمت فيها بصغرها ليكذب ادعاءاتها أنها كانت فقيرة.

وكتبت توجه رسالة فير مباشرة له: (انسجامك مع ذاتك هو اللي يعطيك الحصانة والقوة الحقيقية .. أما خوفك من أحكام الاخرين في عمقه هو اختلال انسجامك مع ذاتك .. ايش سبب اختلال انسجامك)

اقرأ: صديقة ياسمين صبري لوالدها: حسبي الله ونعم الوكيل فيك!

وتابعت: (احكامك المؤذية على ذاتك وتصرفاتك الكلام اللي يهزك من الاخرين هو حكمك الداخلي على ذاتك)

رفضت ياسمين أن تشن هجومًا لاذعًا على والدها على السوشيال ميديا التي باتت منبرًا للردح بين العائلة الواحدة، وحتى لو ياسمين أخطأت بحق والدها في تصريح تلفزيوني فكان الأجدر أن يتفهم سبب غضبها منه، بما أنه أكبر سنًا منها ولديه الكثير من التجارب في الحياة.

كان أشرف فضح ابنته ياسمين عبر منشور كتبه على صفحته وجاء فيه:

اقرأ: ياسمين صبري من قصرها الزوجي الفخم – صورة

(دي المدرسة اللي اتخرج منها بناتي اللي واحدة منهم بتدعي انها كانت في مدارس عربي وعاشت حياة بائسة فقيرة وانها وصلت بمجهودها! هو الكدب في حد يوصل للدرجة دي.. انا افهم الكدب لما تبقي غلبانة وتكدبي تقول انا من عيلة كبيرة ومدارس اجنبية وعيشت في سراية وبابي كان وزير وهو بيشتغل عامل! يبقي كذب له مبرر!)

وتابع: (لكن ان واحدة اتولدت لها شغالة فليبينية بتلبس من باريس لاني كنت باجيب لها لبسها من هناك ودخلت مدرسة ال EGC ارقي مدارس اسكندرية في وقتها وعاشت في فيلا بحمام سباحة وصالة جيم ولها غرفة خاصة بحمامها وكانت بليدة وطلعت تروحي ويا دوب تنجح بالعافية بخمسن في المية وكانت بتروح الكلية بالعافية واصحيها الصبح بالساعة عشان تروح الكلية وتترفد في السنة مرتين وعميدة كلية اعلام بيروت موجودة وتشهد)

اقرأ: ياسمين صبري تنتظر مولودًا؟ – صورة

وأضاف: (كنت اروح دايما اقدم اعتذارات وشهادات طبية عشان ترجع الكلية وشهاداتها عندي كلها كحك وابوها دكتور. تطلع تدعي انها عاشت حياة بائسة وغلبانة وبتكمل باقي الشهر من غير فلوس.. ايه الكدب والفيلم المتخلف ده انتي عايشة دور تمثيل ورثاه من جد والدتك سيد سليمان. وبتكدبي ليه؟ حتاخدي نشان يعني علي خيبتك وفقرك وصلتي وبقيتي حاجة؟ انتي بالنسبة لابوكي حتة عيلة مش فاهمة بتعملي ايه غير انك بتشوهي اللي رباكي عشان الناس تسأفلك. حتي اخوكي بهدلتيه اللي طول عمره جنبك وبيجي من اخر الدنيا عشانك! ياشيخة بطلي اللي انتي فيه ده وحسبي الله ونعم الوكيل فيكي. بطلي تجيبي سيرة عيلتك ابوكي اللي رباكي منك لله).

Copy URL to clipboard


























شارك الموضوع

Copy URL to clipboard

ابلغ عن خطأ

لقد تم إرسال رسالتك بنجاح

نسخ إلى الحافظة

أدخل رقم الهاتف أو بريدك الإلكتروني للإطلاع على آخر الأخبار