منذ 4 أيام

ابلغ عن خطأ

لقد تم إرسال رسالتك بنجاح

رحل الممثل المصري الشاب هيثم ابن القدير أحمد زكي عن عمر لم يتجاوز الـ ٣٦ عامًا، وحزن جميع المتابعين والفنانين على وفاته المفاجئة.

إقرأ: ابن أحمد زكي كيف مات وخطيبته لماذا اختفت؟

هيثم رحل وحيدًا بعدما كبر يتيمًا وخسر كل أحبائه.

الفنان أحمد جمال تمنى أن تكون وفاته عبرةً للناس وكتب: (عايز اطلب منكم طلب صغير بما إننا كلنا في الدنيا بنتعلم وهنفضل نتعلم من كل موقف او حدث بيمر علينا، ممكن نخلي “جبر الخواطر” صفة أساسية فينا كلنا! ممكن نحب بعض ونطبطب على بعض .. نجبر بخاطر الضعيف والفقير والإنطوائي و أي حد عنده مشكلة! ولو بكلمة طيبة .. الوحش منقولوش انه وحش).

تابع: (واللي مستواه على قده ندعمه.. وهكذا في ناس الكلمة الحلوة بالنسبالها حياة و في كلمة ممكن متنيمهمش انا بقول الكلام ده تزامناً مع وفاة هيثم احمد ذكي – الله يرحمه – برغم اني عمري ما قابلته بس حسيت ان احنا بنأثر في بعض بشكل غير مباشر، الله اعلم ايه اللي وصله انه يكون وحيد كده).

أضاف: (ممكن كان مكتئب أو لأنه يتيم او ممكن حتى من مقارنته المستمرة كممثل بوالده و دي مقارنة ظالمة جدا بالنسباله في النهاية ده قدر ومكتوب وكل واحد له عمر اللي عايز اقوله خلونا نكون الحاجة الحلوة في حياة بعض عشان لما حد مننا يفارقنا منندمش عاللي عملناه معاه كلنا ضيوف عالدنيا وكلنا ماشيين).

أحمد جمال يقدم هذه النصائح