منذ أسبوع

ابلغ عن خطأ

لقد تم إرسال رسالتك بنجاح

في حلقة نارية، أطلت الفنانة المصرية سمية الخشاب، ضيفة على برنامج (شيخ الحارة)، الذي تقدمه المذيعة بسمة وهبة ويخرجه اللبناني ميلاد أبي رعد، ويعرض عبر قناة (القاهرة والناس).

ردت سمية على التصريحات التي أدلى بها سعد في حلقة سابقة من (شيخ الحارة)، وفضحت كل الأمور وأعلنت للمرة الأولى أنها تعرضت للضرب المبرح، وكاد يقتلها.

قالت: (حياتي كانت في خطر معاه، ولكني كنت بحاول أتظاهر أن حياتي حلوة، لكن هو كان عنده ظروفه، زي ما طليقته ريم قالت قبل كدة كان عنده ظروف صعبة، ولازم كان حد يقف جنبه ويدعمه).

تابعت: (كان هيقتلني وكان ممكن دلوقتي يبقى موجود في السجن بقضية شروع في القتل، وخسرت جزء من جسمي بسببه، تسبب لي عاهة مستديمة وفقدت طحالي بسبب أحمد سعد، وعندي مستندات وورق يثبت كلامي، وشهود ودكاترة وكل حاجة).

ذكرت الخشاب تفاصيل مؤلمة وصادمة، عندما قالت: (ضربني في ضهري مش في وشي، بالخاتم اللي في أيده وفضلت أنزف نزيف داخلي وربنا ستر وكنت هموت، وفقدت جزءً كبيراً من دمي واتنقل لي دم كتير جداً وكنت في العناية المركزة، وقولت للدكتور وقتها أحمد سعد اللي عمل كدة وكنت بتشاهد على روحي لأني كنت حاسة أني هموت، ووقتها بكى وقالي سامحيني أنا ماكنتش في وعيي، وفضل يقولي هو أنتي هتفضلي تقوليلي الطحال الطحال، ما خلصنا بقى أساساً مالوش لازمة في جسم الإنسان).

أما عن أسباب ضربه لها، قالت: (كان مشحون مني عشان ماكنتش عايزة أقعد معاه في بيته اللي في التجمع، وقعدت في بيت ماما).