استضافت المذيعة المصرية بسمة وهبة، الفنانة المغربية ليلى غفران ضمن برنامجها (شيخ الحارة) الذي يعرض على شاشة (القاهرة والناس)، وتحدّثت عن كل أعمالها وأسرار حياتها الزوجية والعائلية.

عرضت بسمة على ضيفتها، فيديو لوالدة محمود العيساوي، وقالت ليلى إنه قاتل ابنتها هبة العقاد، وإن القضاء المصري محترم كثيراً حكم عليه بالإعدام مرتين ونفذ الحكم في المرة الثالثة، وهذا دليل لإدانته.

وعن ما إذا كان قتل ابنتها خلفه قضية كبيرة وأخفت القاتل الحقيقي قالت ليلى: (لأنها قضية رأي عام.. ولأن الفترة التي توفيت فيها هبة الله يرحمها كنا قرّبنا على الثورة وكان في ناس كتير يهمها أوي انها تشوّه صورة وتدخل فلان بعلان وكان بهمهم انو يحطوا الجريمة بشخص تاني. ومش أنا لوحدي عرفت القاتل وما كنش حيفرق معايا مين.. دي بنتي حتة مني. حتى دلوقتي حاسة بألم)

وتابعت : (لم أعد ليلى غفران، ولا أستطيع الإستمتاع بحياتي كما كنت سابقاً.. وهل من الممكن أن أتستر على القاتل؟ “يغورو كلهم في ستين داهية! ولو كنت شاكة بحد كنت قلت على طول)

وردًا على سؤال بسمة لها عن امتلاكها شركة للإنتاج الفني مقابل السكوت عن قاتل ابنتها، قالت الفنانة ليلى غفران: (ورحمة هبة مفيش الكلام ده. الواد القاتل لما شفته أول مرة كان انسان عادي.. وكنت بحضر كل الجلسات، لقيت الواد بقى بيتخن واللبس شيك وغالي، وباباه كان عنده عربة ليمون بقى عنده بيت. أسالوه هو جاب الفلوس من فين متسألونيش أنا، مين اللي بيدعمهم ومين اللي كانوا عايزين يخرجوه من السجن)

ليلى تحدّثت بحزن: (أنا لحد دلوقتي مش إنسانة.. أنا متدمرة من داخلي مافيش انسان على وجه الأرض يكون فقد أعز شيء عنده ويحال يراوغ.. احنا بنعيش ليه عشان نجيب أولاد ونفرح بيهم ويزجوا ويخلفوا والحياة تستمر. أنا الحتة دي راحت مني.. اراوغ في ايه؟ مش محتاجة حاجة عشان أداري..)

https://www.youtube.com/watch?v=FgOE-Unc31U

Copy URL to clipboard


























شارك الموضوع

Copy URL to clipboard

ابلغ عن خطأ

لقد تم إرسال رسالتك بنجاح

نسخ إلى الحافظة

أدخل رقم الهاتف أو بريدك الإلكتروني للإطلاع على آخر الأخبار