منذ أسبوع، هاجمت الفنانة المحجبة ميار الببلاوي الراقصة، دينا، وكتب: (بجد مقدرين تضحياتكم الفظيعة فى سبيل شهر ربنا شهر الرحمة والمغفرة والصلاة والصوم والذكر أنكم مصممين تضيعوه علينا كان رمضانكم غير رمضانا استغفر الله كان).

اقرا : ميار الببلاوي المححبة تحتفل بالعام الجديد في أمريكا

وتابعت ميار تسخر من الراقصة دينا: (رمضان مش هيبقى رمضان من غير المسلسلات والمسابقات واللهو إلي أغضب ربنا علينا العمره اتمنعت والآذان والمساجد اتقفلت رحمه ربنا الى محتاجينها دلوقتى اللجوء ليه مش لمسلسلاتكم حتى لو صحابى هيزعلوا منى بس ربنا بيقولكوا سيبوا رمضان لاهل رمضان اتقوا الله علشان يجعل لنا مخرج ويرفع الوباء والبلاء مين معايا يا جماعه).

الفنانة نشوي مصطفي، دافعت عن دينا وردت على ميار قائلة: ( ودى زميلة ممثلة — ومش معتزلة على فكرة لأن قريب كانت بتمثل عادى — والاخت مش عارفة أنه حرام تغتاب زميلة ليها وحاطة صورتها وما تعرفش مين أقرب لله هى ولا دينا ومتعرفش أن العبرة بخواتيم الاعمال — لاحول ولا قوة الا بالله).

بعد دفاع نشوى مصطفى عن دينا، ردت ميار عليها، من خلال بث مباشر بشأن اعتزالها التمثيل، وقالت: (أنا بقدر شغل زمايلي، وأنا معتزلتش التمثيل ومازلت بنتمي لنقابة المهن التمثيلية، وبفخر بالأعمال اللي قدمتها حتى الآن).

وتابعت: (أنا مبعاديش حد من زمايلي، أنا لما سألت مين معايا مقولتش مين معايا ضد زمايلي، لكن كان قصدي مين معايا إن رمضان شهر الطاعة والعبادة والعطاء وكلنا نتكاتف ونتحد ونتضرع إلى الل).

أما عن حقيقة عملها في شهر رمضان الكريم، فقالت: (الناس بقى اللي قالت اني عملت كدا عشان مشتغلتش في رمضان، اللي يعرفوني هيعرفوا إني مبشتغلش في رمضان أبدا، أكتر من برنامجي لا لإني بحتسبه دعوة لله).

سليمان الجزائري – الجرس

Copy URL to clipboard


























شارك الموضوع

Copy URL to clipboard

ابلغ عن خطأ

لقد تم إرسال رسالتك بنجاح

نسخ إلى الحافظة

أدخل رقم الهاتف أو بريدك الإلكتروني للإطلاع على آخر الأخبار